Cross training

60

minutes

Level: Very hard
Limit of participants
Trainers:

A cross training célja egyfajta funkcionális erő kialakítása, mely az edzésen kívül is érezteti hatását, nem csak a fizikális kondíció fejlődik, hanem mentális megedződés is észrevehető. Az edzésforma alapja, hogy a test folyamatosan változó ingereknek legyen kitéve, ennek megfelelően az eszközök, a gyakorlatok, az edzés menete mindig más.

Ugyanúgy bele tartozik a cross training-be a saját testsúlyos edzés, ahogyan a súlyzóval vagy például kettlebell-el végzett gyakorlatok is, lehet idő- vagy akár ismétlésszám alapú az edzés, körben haladva, vagy éppen együtt a többiekkel, valójában csak a kreativitás szab csak határt (innen is az elnevezés, több edzésforma keresztezéséből született a cross training).

Különös figyelmet fordítunk az edzés során a core izmokra és a prevencióra, a serülések elkerülésére. Az állóképesség, az erő-állóképesség és a maximális erő fejlesztését is megcélozzuk, éppen melyik alkalom során mi kerül előtérbe, ezzel is biztosítva, hogy ne legyen monoton egyik edzés sem.
Mindeközben fontos a folyamatos koncentráció, hogy feszegethessük és át is léphessük saját határainkat. Közvetlenül egymás után kapják a terhelést testünk különböző pontjai, olyan erőt adva így, melyet kevés más sportág képes nyújtani.